Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









21. YÜZYIL ÖĞRENME NEDİR?
Tarih: 01-01-2019 15:43:00 Güncelleme: 01-01-2019 15:43:00


21. yüzyıl öğrenimi, öğrenci merkezli öğrenme olarak tanımlanabilir. Bu şekilde bahsediyoruz çünkü 21. yüzyıldaki yenilikler, öğrenci merkezli öğrenmeyi daha önce görülmemiş bir ölçekte mümkün kılıyor. Aynı zamanda, bu ilerlemeler, öğrenci merkezli yaklaşımları giderek daha gerekli hale getiren yeni talepler yaratmaktadır. Eğitimciler, öğrencileri her öğrencinin güçlü yanlarını, ihtiyaçlarını, fırsatlarını ve katılım düzeyini hemen gösteren çevrimiçi öğretim araçlarıyla ilerlemelerini sağlayabilir.

 

21. yüzyıl öğrenimi - yeni fırsatları yakalamak için öğrenci merkezli yaklaşımlar 21. yüzyıl öğrenimini tanımlayan bir şey, öğrencilerin deneyimlerini sahiplenmelerini sağlayan aktif araştırmacılar olarak rollerinin vurgulanmasıdır. Aktif öğrenmenin savunucularının çoğu, insanların bilgiyi elde etmeleri ve elde tutmaları için daha doğal bir yol olduğunu ve öğrencilerin ezberlenmiş bir tepkiden başka bir şey gerektiren durumlarla başa çıkmaya daha uygun bir şekilde hazırladıklarını düşünmektedir.

 

21. yüzyıl öğreniminin savunucuları, genellikle gelişen becerilere kayma ihtiyacına işaret eder: Yaratıcılık, Yaratıcı düşünce, işbirliği, iletişim öğrencinin bilgiyi değerlendirme yeteneğini güçlendirmeye ve bu bilgiyi yeni ve yenilikçi bir şey yaratmak için hayal gücü ve yaratıcılıkla birleştirmeye odaklanır. Geleneksel, anlatım tarzı öğretiden aktif öğrenmeye geçiş yaparken anlamak için önemli olan birkaç geniş eğitim yaklaşımı vardır. Bu dört odaklı yaklaşım ve üç proje odaklı yaklaşım olarak kategorize edilebilir.

 

 

A-İçerik Odaklı Yaklaşımlar

 

1.Karma Öğrenim: Bu yaklaşım, öğrencinin deneyimini daha iyi özelleştirmek için teknolojiyi kullanır. Öğretmenlerin öğrencilerle etkileşimde bulunduğu, öğrencilerin birbirleriyle akran görüşmelerinde birbirleriyle işbirliği yaptığı ve öğrencilerin ihtiyaç duydukları kişiselleştirilmiş içeriği sağlayan cihazlarla çalıştıkları bu öğrenme alanında bir fırsat karışımı olabilir. Çoğu zaman, eğitimciler daha büyük bir alanı öğrenme istasyonlarına ayırmayı ve aynı öğretim döneminde öğrencileri farklı öğrenme fırsatlarına çevirmeyi seçebilirler.

 

2.Saygılı Öğrenme: Bu yaklaşımda, öğrenciler ders saatleri dışında içerik tüketerek derslerine hazırlanırlar. Ders sırasında öğrenciler, önceden hazırladıkları içeriklere dayalı ödevler üzerinde çalışırlar. Öğretmenler, öğrencilerine derslerini bireysel olarak yönlendirmeleri için rehberlik eden uzman danışmanlar olarak hizmet eder. Öğretmenler, sınıf zamanlarında büyük grup tartışması, küçük grup tartışması veya bireysel danışmanlık yapmayı tercih edebilirler.

 

B-Proje Odaklı Yaklaşımlar

 

1.Öğretmen Destekli Projeler: Bu yaklaşım, öğretmene çok fazla kontrol sağlarken, aynı zamanda öğrencilere projelerini işbirliği içinde kullanmalarını ve aktif olarak uygulamalarını sağlar. Eğitimciler planları hazırlar ve genellikle materyalleri düzenler ve tüm öğrencilerin aynı proje üzerinde çalışmasına izin verir. Tipik olarak, proje derslerini pekiştirir. Eğitimciler onlar için en iyi kontrol seviyesini seçebilir. Bazıları, öğrencilerini projenin her bir bölümünde yönlendirir. Diğerleri planları ve materyalleri sağlar ve öğrencilerin kendi hızlarında çalışmasına izin verir.

 

2.Öğrenci Tarafından Yönetilen Projeler: Bu yaklaşımda, kontrol öğretmenlerden öğrencilere doğru kaymaktadır. Eğitimciler parametreleri belirler ve öğrenciler projenin içeriğini, yapısını ve formatını belirler. Eğitimciler, öğrencilere fikirleri uyarma, bir süreci takip etme, akranlarıyla işbirliği yapma ve belirlenen parametreler içinde kalırken sonuçları iletişim kurma konusunda yardımcı olur. Öğrenciler projenin kavramından tamamlamaya kadar tüm yönleriyle sorumluluk alırlar.

 

3.Tam Proje Tabanlı Öğrenme: Tam proje tabanlı öğrenme, öğrenci programı çevresinde tüm müfredat merkezleri çalıştığı zaman ortaya çıkar. Projeler, geleneksel bir yaklaşımın farklı sınıf dönemlerine ayrılacağı birçok farklı akademik konuda kesintiye gidebilir. Tam bir proje tabanlı öğrenme müfredatını benimseyen eğitimciler, genellikle öğrenci tarafından yönetilen proje çalışmalarını belirlerler, ancak öğretmenleri önderlik eden projeler yoluyla öğrencilerine rehberlik edebilir veya ikisinin bazı birleşimlerinin uygulayabilirler.

 

21. yüzyıl öğrenimine destek

 

 Öğrenme aktif bir süreçtir. Yaparak öğreniriz. Sadece kullanılan bilgi aklınızda kalır.  Ampirik çalışmalar bu varsayım için destek sunar; birkaç çalışma, 21. yüzyılın öğrenme kavramlarını uygularken standart test puanlarında iyileşme bulmuştur: Aynı çalışmada öğretmenler, öğretim materyalleri ve yöntemleri ile daha fazla başarılı olduklarını ifade etmişlerdir. Buna ek olarak, bir dizi çalışma ve eğitimsel sonuçlardan oluşan bir meta-analiz, aktif öğrenme yaklaşımlarının daha geleneksel yöntemlerle karşılaştırıldığında daha iyi akademik başarı, daha iyi etkileşimler, daha yüksek benlik saygısı ve daha iyi öğrenci tutumları ile sonuçlandığına dair kanıtlar bulunmuştur. Öğrenci merkezli, 21. yüzyıl öğrenimi, öğrencileri teknolojiler, ekonomiler ve toplumlardaki değişikliklerden doğacak zorluklara ve fırsatlara hazırlar. Aktif öğrenme, dijital çağda farklı şekilde bilgi kullanmaları için ihtiyaç duyacakları bilişsel ve kişilerarası becerileri geliştirmeleri için bir yol sunar. Bu, geleceğin vaadi olsa da, 21. yüzyılın öğrenme yaklaşımları, bugün, standart test puanlarına iyi yansıyan, meyveler vermektedir.

 

Otomasyon, büyük veri ve yapay zekâ gibi yirmi birinci yüzyıl ilerlemeleri, insanların rutin görevleri yerine getirme ihtiyacını azaltmaktadır. Hemen ulaşılabilen bilgilerin büyük miktarı, bir kişinin bir kuruluşun bilgi sahibi olması ihtiyacını azaltmaktadır. İşverenler tekrarlanabilir bilişsel ve manuel görevleri yerine getirmek için daha az insana ihtiyaç duysalar da, insanların giderek daha karmaşık ve yeni olan zorlukları üstlenmelerini istiyorlar. Bir popüler tahminle, şu anda ilkokula giren çocukların% 65'i, bugün olmayan bir işte çalışacak. Rutin görevlere ve bilgi birikimine duyulan ihtiyacı azaltan aynı teknolojiler, daha önce hiç yapmadığımız gibi öğrencilerimizi de eğitmemizi sağlıyor. Bir bilgisayar veya akıllı telefona sahip olan herkes, büyük miktarda bilgiye anında erişebilir, bunları kopyalayabilir, aktarabilir, düzenleyebilir ve kullanabilir. Yeni yazılımlar ve uygulamalar artık tüm öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış eğitim deneyimleri kazanmalarını sağlıyor. Öğrencilere bir şeyler yap, öğrenecek bir şey ver ve yapma, düşünmeyi istemek, doğanın sonuçlarını öğrenmek gibi bir doğaya sahip olmak diye düşünüyorum..

 

 

 



Bu yazı 186 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI