Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









ÇOCUKLAR NASIL ÖĞRENİR? - 1
Tarih: 03-06-2018 23:25:00 Güncelleme: 03-06-2018 23:45:00


Bu yazıda, çocukların nasıl öğrendiği ile ilgilidir. Ancak yazı, çocukların nasıl görüneceğini öğrenen yönlere odaklanmaktadır. Burada sunulan uygulamaların genel olarak tüm dünyada uygulanabilir olması muhtemeldir. Yine de, prensipler yerel koşullara göre değerlendirilmeli ve buna göre uyarlanmalıdır. Herhangi bir eğitim ortamı veya kültürel bağlam, uygulama önerileri veya yönergeleri, hassas ve duyarlı bir uygulama ve sürekli değerlendirme gerektirir.

Bugün okullarda müfredat ve öğretim değişiyor. Daha fazla öğrenci merkezli olmaya çalışıyorlar. Öğretmen merkezli olmaktan ziyade, okulu gerçek hayattaki durumlara bağlamak ve ezberden, tatbikattan ve pratikten ziyade anlayış ve düşünmeye odaklanmak. Öğretmenlerin bugünün okullarının öğrenme ortamlarını tasarlamaları gereken temelleri oluşturduğu yaygın olarak kabul edilen üç ilkenin tartışılmasıyla başlıyoruz; Öğrencileri aktif öğrenenler olmaya, diğer öğrencilerle işbirliği yapmaya ve anlamlı görevler ve özgün materyaller kullanmaya teşvik eden öğrenme ortamları.

1. AKTİF KATILIM   

Öğrenme, öğrencinin aktif ve yapıcı katılımını gerektirir.

 ARAŞTIRMA BULGULARI 

Okulda öğrenmek öğrencilerin dikkat etmelerini, gözlemlemelerini, ezberlemelerini, anlamaları, hedef belirlemelerini ve kendi öğrenmeleri için sorumluluk almayı gerektirir. Bu bilişsel aktiviteler, öğrencinin aktif katılımı ve katılımı olmadan mümkün değildir. Öğretmenler öğrencilerin aktif ve kalifiye olmalarına yardımcı olmalıdır. Keşfetmek, yeni şeyleri anlamak ve onları ustalaştırmak için doğal istekleri üzerine inşa ederek.

SINIFTA 

Öğretmenlerin, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden ilginç ve zorlu öğrenme ortamları yaratmaları bir zorluktur. Bunun nasıl yapılabileceği ile ilgili bazı öneriler aşağıda verilmiştir:

Öğrencilerin uzun süre pasif dinleyici olduğu durumlardan kaçının.

  • Öğrencilere deneyler, gözlemler, projeler vb. Gibi uygulamalı aktiviteler sağlayın.
  •  
  • Sınıf içi tartışmalara ve diğer işbirlikçi etkinliklere katılımı teşvik edin.
  •  
  • Okul ziyaretlerini müzelere ve teknolojik parklara organize edin.Öğrencilerin kendi öğrenmeleri üzerinde biraz kontrol sahibi olmalarına izin verin.
  •  
  • Birinin öğrenmesi üzerinde kontrol sahibi olmak, öğrencilere neyin öğrenilmesi ve nelerin yapılması gerektiği konusunda bazı kararlar vermelerini sağlamak anlamına gelir.
  •  
  • Öğrencilere, ilgi alanları ve gelecekteki beklentileri ile tutarlı öğrenme hedefleri oluşturmada yardımcı olun.

2. SOSYAL KATILIM 

Öğrenme öncelikle sosyal bir etkinliktir ve okulun sosyal hayatına katılımdır, öğrenmek için merkezi bir noktadır. Birçok araştırmacı için, sosyal katılım, öğrenmenin gerçekleştiği ana faaliyettir. Sosyal aktivite ve katılım erken başlar. Ebeveynler çocuklarıyla etkileşime girer ve bu etkileşimler aracılığıyla çocuklar, toplumun etkili üyeleri haline gelmelerini sağlayan davranışları kazanırlar. Çocukların öğrenme biçimleri, büyüdükleri toplum üyelerinin faaliyetlerini, alışkanlıklarını, sözcüklerini ve fikirlerini içselleştirerek. Verimli bir işbirlikçi ve kooperatif atmosferinin kurulması, okul öğreniminin önemli bir parçasıdır. Araştırmalar, teşvik edilen etkileşimlerin öğrenmeye katkıda bulunması koşuluyla, sosyal işbirliğinin öğrenci başarısını artırabileceğini göstermiştir.  Öğrenciler, diğer öğrencilerle paylaşılacağını bildiklerinde ürünlerinin kalitesini (makaleler, projeler, sanat eserleri vb.) Geliştirmek için daha fazla çalışmaktadırlar.

SINIFTA 

Öğretmenler, sosyal katılımı öğrenmeyi kolaylaştıran yollarla teşvik etmek için birçok şey yapabilir:

  • Öğrencilere grup halinde çalışacak ve gruplara rehberlik ve destek sağlayan bir koç / koordinatör rolü üstlenebilir.
  •  
  • -Kaynakların paylaşıldığı grup çalışma alanlarını içeren bir sınıf ortamı oluşturabilirler.
  • -Modelleme ve koçluk yoluyla, öğrencilere birbirleriyle nasıl işbirliği yapacağını öğretebilir.
  •  
  • Öğrencilerin birbirleri ile etkileşimde bulunmaları, fikirlerini ifade etmeleri ve diğer öğrencilerin kanıtlarını değerlendirmeleri için koşullar oluşturabilirler.
  •  
  • Sosyal öğrenmenin önemli bir yönü, okulu topluluğa bağlamaktır. Bu sayede, öğrencilerin sosyal katılım fırsatları genişlemiştir.
  •  

3. ANLAMLI AKTİVİTELER 

İnsanlar, yararlı olarak algılanan etkinliklere katıldıklarında en iyi şekilde öğrenirler. Gerçek hayat ve kültürel olarak önemlidir.

ARAŞTIRMA BULGULARI 

Pek çok okul aktivitesi anlamlı değildir çünkü öğrenciler ne yaptıklarını, ne amaçlarının ve yararlarının ne olduğunu anlamamaktadır. Bazen okul etkinlikleri anlamlı değildir çünkü kültürel olarak uygun değildirler. Birçok okul, farklı kültürlerden çocukların birlikte öğrendikleri topluluklardır. Uygulamalarda, alışkanlıklarda, sosyal rollerde vb. Öğrenmeyi etkileyen sistematik kültürel farklılıklar vardır. Bazen bir kültür grubundan gelen öğrenciler için anlamlı aktiviteler, başka bir kültür grubundan gelen öğrenciler için anlamlı değildir.

SINIFTA

Öğretmenler, öğrencilerin ön bilgileri etkinleştirmelerine yardımcı olabilir ve eldeki görev için kullanabilirler. Bu çeşitli şekillerde yapılabilir.

  • Öğretmenler, öğrencinin gerekli bilgiyi almasını ve bu bilgiyi aktif hale getirmesini sağlamak için başlamadan önce bir dersin içeriğini tartışabilir.
  •  
  • Çoğu zaman öğrencilerin önceden bilgisi eksik veya yanlış inançlar ve eleştirel yanlış kavramlar var. Öğretmenler, öğrencilerin tanıtılacak konu hakkında bir şeyler bildiğini bilmeye gerek yoktur. Yanlış inanışların ve yanlış kavramların tanımlanabilmesi için öğrencilerin ön bilgilerini ayrıntılı olarak araştırmaları gerekir.
  •  
  • Öğretmenler, önemli önkoşullu materyalleri kapsayacak şekilde geri dönmeye ihtiyaç duyabilir ya da öğrencilerin kendileri için hazırlık çalışmaları yapmasını isteyebilirler.
  •  
  • Öğretmenler, öğrencilerin okumaları ve zaten bildikleri arasındaki ilişkileri görmelerine yardımcı olan soruları sorabilir.
  •  
  • Etkili öğretmenler, öğrencilerin ilişkileri kavramasına ve bağlantı kurmasına yardımcı olabilir. Öğrencilerin performanslarını iyileştirme çabalarında destek olarak kullanabilecekleri bir model veya bir iskele sunarak bunu yapabilirler.


Bu yazı 2413 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI