Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









OLUMLU İSTEKLENDİRMEYİ TEŞVİK EDEN BİR SINIF ORTMI OLUŞTURMA-1
Tarih: 01-02-2018 00:10:00 Güncelleme: 01-02-2018 00:10:00


Bu yazının teorik çerçevesini oluşturan isteklendirme ( MOTİVASYON ) teorisi olan benlik belirleme teorisi, insanların yeteneklerini kullanma ve geliştirme, çevreyi keşfetme ve öğrenme eğiliminde olduklarını varsaymaktadır.

 

Araştırmacılar, öğrencilerin ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını, tercihlerini ve değerlerini destekleyen eğitim ortamlarını belirlemek için büyük çaba gösterdi. Kendi kaderini tayin etme teorisi, insanların yeteneklerini kullanma ve geliştirme, çevreyi keşfetme ve öğrenme eğilimlerine sahip olmalarını önermektedir. Başka bir deyişle, insanlar doğası gereği motive olurlar. Bununla birlikte, eğer çevre doğasında isteklendirmeyi desteklemiyorsa, ödül ve ceza eğitimdeki davranışı kontrol etmek için gereklidir. Bu nedenle, bu yazının amacı, sınıf ortamının içsel isteklendirmeyi destekleyecek şekilde nasıl yapılandırılabileceğini açıklamaktı.

 

Öğretmenin sağladığı sınıf ortamı, öğrencilerin isteklendirme üzerinde önemli bir etkiye sahiptir, bu nedenle öğretmenler başarı, ilişkiler ve seçimin üç psikolojik gereksinimini destekleyen bir öğrenme ortamı yaratmak zorundalar. Öğretmenler pozitif bir öğrenme ortamı oluşturduklarında, öğrencilerin olumlu isteklendirmeye sahip olma olasılıkları artar ve öğrenme çıktıları daha pozitif olur.

 

İsteklendirme akademik başarıda önemli bir rol oynamaktadır. İsteklendirme öğrencilerin ne kadar ve ne kadar iyi öğrendiklerini etkiler. Bu nedenle, öğretmenlerin isteklendirme ilkelerinin farkında olmaları gerekir; böylece öğrencilerinin öğrenme konusunda olumlu isteklendirmeye sahip olmalarına ve sonuç olarak eğitimde başarılı olmalarına yardımcı olacak bir sınıf ortamı geliştirebilirler. Bununla birlikte, isteklendirme ilkelerini incelemeden önce, temel bir felsefi soru düşünülmelidir. İnsanlar, doğal olarak meraklı ve öğrenmeye istekli olacak şekilde yaratılıyor mu? Bu sorunun cevabı öğretmenlerin öğrencileri motive etmeleri konusunda derin bir etkiye sahiptir.

 

İnsanoğlu, doğal olarak meraklı ve öğrenmeyi istemeye hazırlanmazsa, o zaman bir yandan olumlu davranış ve akademik başarı, diğer yandan kötü davranışlar ve akademik başarısızlık cezaları için ödüller vermek okuldaki öğrencileri motive etmenin tek yoludur. Bu kontrol stili, öğrencilerin merak, aktivite ve heyecan gibi isteklendirme kaynaklarını göz ardı eder. Bunun yerine, öğretmenler ödül ve ceza sunarak öğrencilerin davranışlarını denetlemeye çalışırlar.

 

Bununla birlikte, eğer insanlar doğal olarak meraklı ve öğrenmeye istekli oluyorsa, öğretmenler öğrenme arzusundan yararlanan bir öğrenme ortamı yaratmayı düşünebilirler. Öğrencileri motive etmek için ödüller ve cezalar kullanmak yerine, kişinin anlayışını öğrenme ve geliştirme eylemi kendi içinde bir ödül olabilir. Sınıf ortamı, bir yandan öğrencilerin meşgul olup olmadıklarını aktif olarak öğrenmeye veya ilgisiz ve tembel olarak öğrenmeye katılmalarını belirler. Öte yandan öğrenmelerinde kendi belirleme kuramı, öğrencilerin doğal olarak öğrenmeye ilgi duyduklarını varsaymaktadır. Bu nedenle, teori, ödül ve cezayı kullanmadan öğrenmeye öğrencilerin ilgisini çeken ve sürdüren sınıf ortamının özelliklerini inceler.

 

Öğrencilerin ilgi alanlarındaki bireysel farklılıklardan dolayı, bir sınıftaki her öğrencinin özünde motive olması nadiren mümkündür. Aktiviteler özünde verilemediğinde bazı öğrenciler için motive ediyorsa, öğretmenler isteklendirmelerini sağlamak için dışsal isteklendirme düşünmelidirler ve bu nedenle akademik başarı elde etmelidirler. İçsel isteklendirmenin tam tersi ekinsel isteklendirmedir. Bu, bir kişinin değerlerine ve inançlarına uyduğu için bir davranış yapıldığı zaman, bir davranış yapma değeri bir inançlarına entegredir. Entegre edilmiş düzenleme örnekleri arasında, okutulmakta, sofistike iletişim değerlerini taşıdığı için eğitildiğini ve eğitimine değer verdiği gözlenmiştir. Mükemmellik açısından değer verdiklerinden dolayı yoğun olarak çalışan bir öğrenci de düzenlemeye bütünleşmiştir. Bu öğrencilerin motivasyonu yüksek değildir çünkü öğrenmenin keyfini çıkarırlar, ancak öğrenme dışı nedenlerden dolayı.

 

Bununla birlikte, bu nedenler kişisel değerleriyle yakından ilgilidir. Bu öğrenciler, okula gitme nedenlerini ve bu değerleri kendi değer ve inançlarına dâhil ederek öğrenirler. Entegre yönetmelik, yüksek akademik performans, daha iyi okul katılımı ve daha kaliteli öğrenme gibi içsel isteklendirme ile birçok olumlu sonuç paylaşmaktadır. Bununla birlikte, davranış hala dışa dönük motive edilir, çünkü eğitim gibi davranışlar davranışın kendisi için değil değeri için yapılır.



Bu yazı 2614 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI