Bugun...


Ali Riza TAHSİNOĞLU


Facebookta Paylaş









PROAKTİF SINIF YÖNETİMİ
Tarih: 03-07-2018 23:01:00 Güncelleme: 03-07-2018 23:01:00


Proaktif sınıf yönetimi ifadesi ilk başta bir çelişki gibi görünebilir. Sınıf yönetiminin ortak bir anlayışı, disiplin ve davranış kontrolüyle eş anlamlıdır. Bu terim, öğrencilerin davranışlarını kontrol etmek, aksaklıklara cevap vermek, yanlış davranışlara tepki vermek, uygun ödülleri ve cezaları değerlendirmek ve genellikle gürültüyü azaltmak için stratejilerle ilişkilidir. Bu anlayışa zıt olarak, bu bölümde sınıf terimini tartıştık. Yönetim, öğrenci davranış kontrolünün ötesine genişletilerek, “öğretmenlerin hem akademik hem de destekleyici bir ortam yaratmak için aldıkları eylemler ve sosyal-duygusal öğrenim. ”

 

Öğretmenin yaptığı her şey, sınıfın yaratılmasından, sınıfın oluşturulmasından, sınıfın dekorasyonundan ve sandalyelerin düzenlenmesinden; çocuklarla konuşmak ve onların cevaplarını ele almak; rutinleri yerine koymak, sonra bunları yürütmek, değiştirmek ve yeniden yapılandırmak; öğrenciler tarafından anlaşılmaları için kuralları geliştirmek ve iletmek. Önerdiğimiz tanımla tutarlı olarak, bu tür bir dersi kabul etmenin öğrencilerin sosyal, duygusal ve bilişsel öğrenme. Etkin sınıflar proaktif sınıf yönetimi ile geliştirilmektedir.

 

Yüzeyde, sorunsuz çalışan, akademik odaklı sınıflar, yokluğun yönetimine veya hiç yönetimin yönetimine sahip olmayabilir. Öğretmenler, öğrenciler ve içerik arasındaki etkileşimlerin kesintisiz akışı gibi görünen şey, olayları ortaya çıkaran ve katkıda bulunan binlerce küçük karardır. Genel bir iklime, anlamlı bir öğrenimin oluşabilmesi için karmaşık bir seviyede dikkatli bir şekilde düzenlenirler. Bir sınıfın nasıl işleyeceğine dair kararların çoğu, öğrenciler gelmeden önce örtülü veya açık bir şekilde yapılır. Sınıf kültürünü şekillendiren bu kararların doğasıdır.

 

Yönetim eylemleri, sınıfta değerlendirilen normlar, beklentiler, rutinler, bilgi ve katılım hakkında bilgi aktardığı için, öğretmenin ilk görevi, öğrencilerin ve öğrencilerin katılımını anlamaları gereken mesajların neler olduğunu belirlemektir. Öğrencilerin, kendi davranışlarını nasıl düzenleyecekleri ve başkalarıyla sosyal olarak nasıl etkileşimde bulunacakları da dahil olmak üzere, öğrencilerin aktif olarak inşasını vurgulayan öğrenme kavramları, yalnızca davranışsal kontrol, uyum ve itaat gibi yönetim kavramlarına uymaz. Öğrenme merkezli sınıflar, sunulan derslerin uzun ve kısa vadeli hedefleri, çeşitliliği ve esnekliği ve sağlanan öğretmenler ve öğrenciler için çoklu roller için fırsatlar açısından geleneksel sınıflardan çok daha karmaşıktır.

 

Bu çalışmada, öğrenciler sınıflara geldikten sonra, sorunsuz çalışan sınıfları geliştirmeye yönelik öğretmen eylemini destekleyen araştırmalar ışığında; öğrenciler geldikten sonra geçen zaman dâhil olmak üzere, proaktif planlamayı gerekli kılan sınıfların benzersiz özelliklerini ve bir kez yanlış davranış meydana geldiklerini açıklıyoruz.

 

İyi yönetilen sınıfların neyi kastettiğini düşünmek için, öncelikle, sınıfları resmi veya gayri resmi toplantılardan ve diğer insan topluluklarından ayıran benzersiz özelliklerin bazılarını açıklarız. Sınıflar çeşitli şekillerde toplantılardan farklıdır ve birçok boyutta farklılık gösterir; yine de, bu varyasyonlar arasında tanımlanabilir çekirdek özellikler vardır. Genel olarak, sınıflar genellikle şunları içerir:

• Değişen arka plana sahip 20 ila 40 öğrenci için bir öğretmenin lider talimatı;

• Hafta içi her gün belirlenen öğretim süresi;

• Tüm talimat ve etkileşimleri koordine edecek donanım, mobilya ve malzemeler içeren fiziksel bir alan;

• Hareketlerin ve olayların hızla değiştiği dinamik ayarlar;

• Belirlenmiş bir amaç (ör. Kapsayacağı belirtilen içerik alanı; ve

• Öğrenci öğreniminin kanıtlarını göstermek için hesap verebilirlik.

Dinamik sistemler olarak sınıflar, üyelerinin gelişmekte olan topluluğunu yansıtacak şekilde uyarlanır. Sınıflar ayrıca bir grubun baskılarına ve güvenlik açıklarına uyum sağlar. Yeni bilgi ve becerileri öğrenen bireyler amaçlı varlıklar olarak, sınıflar belirli alanlarda bilgi veya beceri üzerine eğitime odaklanır. Okul bölgeleri ve devlet kurumları, okullarda kapsanacak olan akademik içeriği yasalaştırabilir, ancak belirli sınıf görevleri, öğrencilerin bu içeriği anlamlı ve erişilebilir kılacak şekillerde meşgul olmaları için fırsatlar sunar. Sorumlu birimler olarak, sınıflar öğrencileri ve kararları, öğretmenleri ve değerlendirmeler. Bu hesap verebilirliği en aza indirmeyi tercih etmemize rağmen, sınıfların büyük çoğunluğu öğrencinin performansı hakkında değerlendirme ifadeleri sunar. öğrenci veya velilere Çoğu ilçe, okul yıllarında öğrenci kayıtlarını sürdürür ve ABD'deki tüm devlet okulları mevcut hesap verebilirliğe düşer.

 

Kounin’in (1970) grup yönetimiyle ilgili dönüm noktası araştırması, öğretmenlerin sorunların daha farklı ve daha az etkili olan yöneticilerin ortaya çıkmasını engelledikleri sonucuna vardı. Bir öğretmenin tamamladığı hazırlık çalışmaları, öğrencilerin ne bekleyeceklerini bilme olasılığını arttırır. Bu öngörü, üç alanda ortaya çıkmaktadır: öğretmenlerin öğrencilerin gelişinden önce aldıkları proaktif eylemler, öğretmenler geldiğinde proaktif etkileşimlerin planlaması ve öğretmenlerin öğrencilerin yanlış davranması için hazırladığı proaktif tepkiler. Bütün bu eylemler, öğrencilerin akademik ve sosyal-duygusal öğrenmelerine engel olmak, dikkati dağıtmak ve müdahale etmek için proaktif bir sınıf yönetimi sistemi ile bütünleşir.

 

Öğretmenler sormalı, kendim ve öğrencilerim için belirlediğim hedefler neler? Bu soru, öğretmenin öğretme yaklaşımını yönlendirecek, istenen sonuçları belirten ve yapacağı sonraki kararları çerçeveleyecek felsefeyi açıkça kabul etmeye odaklanmaktadır. Sonra öğretmenlerin sorması gerekiyor, Bu hedefleri desteklemek için fiziksel alanı nasıl inşa edebilirim? Sosyal etkileşimler hangi kuralları çerçeveleyecek? Kapsayıcı müfredat günlük eğitim kararlarımı yönlendirecek?

 

Tipik bir sınıf, bir öğretmen masası, öğrenci masaları ve sandalyeleri, bir tür sunum ekipmanı örneğin,  projektör ve depolama kitap rafları, dolaplar içerir. Öğrencilerin kişisel eşyaları için bir yerin hazırlanması, geçitlerde dağınıklığı önler ve öğrencileri güvende tutar.

 

Öğrenme merkezli sınıflardaki bazı öğretmenler, odalarının düzenini önceden planlar; diğerleri, öğrencilerle görüştükten sonra oda düzenlemesini kurdular.  Sürekli olarak sabit oturma düzeni yerine oturma esnekliğinin, etkileşimli bir sınıf için gerekli bir önkoşuldur. Etkili sınıf düzenlemeleri dikkat dağınıklığı azaltır ve öğrencilerin elindeki talimatlara odaklanmasını teşvik eder.



Bu yazı 248 defa okunmuştur.

YAZARIN DİĞER YAZILARI

ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
YAZARLAR
FOTO GALERİ
  • Komik
    Komik
  • Bebişler
    Bebişler
  • Yurdum İnsanı
    Yurdum İnsanı
  • Fantastik
    Fantastik
  • ATATÜRK
    ATATÜRK
  1. Komik
  2. Bebişler
  3. Yurdum İnsanı
  4. Fantastik
  5. ATATÜRK
FOTO GALERİ
VİDEO GALERİ
  • KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
    KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  • İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
    İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  • IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
    resim yok
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  • BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
    BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  • DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
    DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
  1. KARSLILAR EDİRNE VALİSİNİ İSTİFAYA DAVET ETTİ.
  2. İSİAD DÜNYANIN EN BÜYÜK SANAYİ SİTESİNİ KURUYOR
  3. IĞDIR İL KÜLTÜR MÜDÜRÜ OSMAN AYYILDIZ
  4. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ KURULTAYI
  5. BİZ KARAPAPAK TÜRKLERİYİZ
  6. DÜNYA KARAPAPAK TÜRKLERİ azerbaycan
VİDEO GALERİ
YUKARI