• BIST 100

    9279,21%2,25
  • DOLAR

    38,63% -0,05
  • EURO

    43,47% -0,52
  • GRAM ALTIN

    4109,55% -1,74
  • Ç. ALTIN

    6729,79% -1,30

Erkekleri araba, kadınları kıyafetle etkiliyorlar

Erkekleri araba, kadınları kıyafetle etkiliyorlar

GÜNDEM 10.03.2025 18:24:30 0
Erkekleri araba, kadınları kıyafetle etkiliyorlar

Parayı yönetmenin ve akıllıca harcamanın en zor şey olduğunu kaydeden Prof. Dr. Nevzat Tarhan, tüketici zihninin pazarlamacılar tarafından keşfedilmeyi bekleyen bir alan olduğuna vurguladı. Psikiyatrist Tarhan, pazarlamada hedef kitlenin kadınlar ve çocuklar olduğunu belirterek, "Erkekleri araba ve saat gibi konularda etkiliyorlar. Kadınları da kıyafet konusunda..." dedi.

İSTANBUL (İGFA) - Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan, satın alma davranışı ve beyin konusunu değerlendirdi.

Prof. Dr. Nevzat Tarhan, insanların satın alma davranışını neyin etkilediğine ilişkin yapılan birçok çalışma olduğuna işaret ederek, pazarlam konusunda ciddi bir rekabet var ve son on yılda tüm dünyada tanıtım için ayrılan bütçelerde de hızlı bir artış yaşandığını söyledi. "Bu konuda Harvard’da yapılan bir çalışmada bir kişinin yaptığı işin kalitesinin etkisinin yalnızca üçte bir oranında olduğunu, kalan üçte ikilik kısmın ise tanıtım ve pazarlama ile ilgili olduğunu ortaya koyuyor" diyen Tarhan, "Bu üçte ikilik kısmın yarısı kişinin kendi network'ü, ikili ilişkileri ve özel çevresiyle, diğer yarısı ise reklam faaliyetleriyle ilişkili. Yani kaliteli bir iş yapmak tek başına yeterli değil; bu işi görünür hale getirmek için de ciddi bir çaba gerekiyor.” dedi.

GÜVENİLİR İMAJ, BÜYÜK ETKİ BIRAKIYOR!

Merhum Sakıp Sabancı’nın yıllar önce söylediği "İmaj, imaj, imaj" sözünün bugün de geçerliliğini koruduğunu hatırlatan Prof. Dr. Nevzat Tarhan, “Marka tanınırlığı oluşturmak, güvenilir bir imaj oluşturmak büyük bir etki bırakıyor. Günümüzde ise bu süreçte nöropazarlama teknikleri karşımıza çıkıyor. Nöropazarlama, pazarlama faaliyetlerinde doğru hedef kitleye ulaşmak için en uygun kararları almayı amaçlıyor ve bu alandaki çalışmalar hızla gelişiyor.” diye konuştu.

Yapılan bir çalışmaya göre, marka değeri yüksek olan bir asitli içeceğin daha çok satıldığını, o markanın oluşturduğu algıyla tüketicilerin duygusal bağ kurduklarının da görüldüğünü dile getiren Prof. Dr. Nevzat Tarhan, nöropazarlama alanındaki gelişmeler üzerine Türkiye’de de ilk nöropazarlama yüksek lisans programını açtıklarını söyledi.

SATIN ALMA DAVRANIŞLARI NASIL İNCELENİYOR?

Üsküdar Üniversitesi ev sahipliğinde her yıl düzenlenen Nöropazarlama sempozyumuna da atıfta bulunan Prof. Dr. Tarhan, reklam, tanıtım ve pazarlama alanında çalışan bilim insanlarının bir araya getirerek, satın almada ilgi çekici davranışları daha iyi anlamaya yönelik çalışmalar yaptıklarını dile getirdi.

Prof. Dr. Tarhan, "Eye Tracking" cihazının da insanların bir görsel incelediklerinde göz hareketlerini ve en çok hangi bölgelere odaklandıklarını tespit ettiğini, bu yöntemle insanların hangi ürüne, kıyafete ya da arabanın hangi bölümde daha çok ilgi gösterdiğinin, göz hareketlerinin yoğunlaştığı alanlardan anlaşıldığını anlatarak, beyin dalgalarının izlenmesiyle de benzer analizler yapıldığını, satın alma davranışlarının bu şekilde incelendiğini söyledi.

Marka imajını ve tüketiciye ilettiği mesajı firmaların giderek daha fazla önemsemeye başladığını da söyleyen Prof. Dr. Tarhan, “Bir çikolata çıkıyor ve bir reklamla insanlar kuyruk oluşturuyorlar. Bu nedenle tüketici zihni üzerindeki çalışmalar, beğenilirlik, ikna, marka bağlılığı, kişinin bununla ilgilenme seviyesini ölçmek gerekiyor.” dedi.

Tüketici zihninin pazarlamacılar tarafından keşfedilmeyi bekleyen bir alan olduğunu ifade eden Prof. Dr. Tarhan, şu anda tüketicinin zihninin okunmaya çalışıldığını, marka sadakatinin nasıl oluşturulacağının da bilimsel bir şekilde incelendiğini anlattı.

Haber Kaynak : yerelhaberim.net

Aybüke Albere Harap İle Yaza Hızlı Girdi

Ortak Geleceğe İmzalar Atıldı

Bu Bir Dijital Darbe

Hedef 100 Milyar Dolar

Sanayi Gücü Sahada

İstanbul’da Kentsel Dönüşüme Hızlanıyor

Kültür Mirası Geleceğe Taşınıyor

Yaşam Bahçesi Yaz İçin Hazırlandı

Ücretsiz Kanser Taraması Başladı

TYBB'den Kent Konseyindeki Skandala Kınama..!

Kent Konseyinde Gazeteciye Şok Müdahale

Özdemir’den 25 Yıllık Birikimle Yeni Bir Eğitim Yolculuğu

İspanya'dan Gazze İçin Hamle…!

Güney Ege ve Batı Akdeniz'e Toz Taşınımı Uyarısı!

Yapay Zeka Dünya Gündeminde

Sular Yeniden Isındı

Ateşkes İçin Tarihi Açıklama

Kakava Ateşi Edirne’yi Isıttı: Şenlikte Renk, Müzik ve Birlik Vardı

İslam Sanatları Ankara’da İlahi Güzelliği Selamladı

Bahar Aksu'nun Cenaze Namazı Kılındı

Filelerin Heyecanı

Beylikdüzü Belediyesi Mayıs Ayı Meclis Toplantısı Gerçekleşti

İthalatı Azalt, İhracatı Artır

Esenyurt’ta Hayal Fabrikası Çocuk Atölyeleri Başladı!

Çocuklar Hayalin Peşinde Bilimle Koşuyor

Ak Parti’de Şok Gelişme! Ömer Çolak Neden Görevden Alındı?

İzmir’de Kırmızı Et Üretiminin Kalbi “Ödemiş Et Entegre Tesisi”

Edirne'de Jandarmadan Uyuşturucu Operasyonu: 16,5 Kilogram Skunk Ele Geçirildi

Hayal Kırıklıkları ve Yeniden Doğuşu

Türkak 2025 Akreditasyon Ücretlerini Duyurdu

Yükleniyor

Ortak Geleceğe İmzalar Atıldı

İspanya'dan Gazze İçin Hamle…!

Yapay Zeka Dünya Gündeminde

Sular Yeniden Isındı

Ateşkes İçin Tarihi Açıklama

Beyaz Saray'da Kadro Değişikliği

Yunanistan'dan Girit Hamlesi

Ukrayna’dan Tarihi Hamle

Gazze’de Açlık Büyüyor

Vatikan’da Papa Seçimi Yaklaşıyor

Hedef 100 Milyar Dolar

Türkak 2025 Akreditasyon Ücretlerini Duyurdu

Merkez Bankası Başkanı Meclis’te Ekonomiyi Anlatıyor

LPG’ye 1 Lira 20 Kuruşluk Dev İndirim

Araç Fiyatlarında Mayıs Şoku

Mayıs Ayı Enflasyon Verileri Merakla Bekleniyor

Altın Fiyatlarında Yükseliş Başladı

Kurumlar Vergisi ve e-Defter Süreleri Uzatıldı

Mart Ayında İşsizlik Düştü, İstihdam Arttı

Faiz Artışıyla Enflasyona Sıkı Fren

Karya Farma Ekibi Dikenli İnciri İnceledi Sonuçlar Şaşırttı

Karya Farma Ekibinden İki Spesifik Patent Müjdesi Geldi

109. Anma Yıldönümünde Sarıkamış Şehitleri

Filelerin Heyecanı

Üniversite Sporlarında Çifte Zafer

İstanbul’da Avrupa Voleybolunun Kalbi Atıyor

Galatasaray’da Şampiyonluk Heyecanı

Esenler Belediyespor 2. Lig’e Yükseldi

Sporcular Dünya Sahnesinde Parladı

10 Bin Sporcu Taramada

Sporda Üç Gurur Birden

Genç yetenekler sesleriyle büyüledi!

Tekerlekli Basketbol Takımı 1. lige yükseldi

Kakava Ateşi Edirne’yi Isıttı: Şenlikte Renk, Müzik ve Birlik Vardı

Kars Ardahan Iğdır Tanıtım Günlerinde Görücüye çıkacak

BEYOĞLU’NDA KADIN EMEĞİ GÜNLERİ BAŞLADI

Esenyurt’ta Kültür Sanat Coşkusu: Çehov Kabare Kapalı Gişe Oynadı

Volkan Konak, Türkiye’yi Yasa Boğdu

DEM Partililer Yenikapı'da Nevruz'u kutlamasında Tutuklamalara tepki v ardı

Graffiti Sanatı İlk Kez Bir Kamusal Mekânda!

Beylikdüzü Baksm 21.Akbank Kısa Film Festivali’ne Ev Sahipliği Yapacak

Yönelim Eğitim Kurumları Eğitim Sektöründe Bir Adım Önde.

ESBİM’den 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde Esenyurtlu Kadınlara İş Fırsatı

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.Galatasaray 32 26 1 5 51 83
2.Fenerbahçe 32 23 3 6 48 75
3.Samsunspor 33 17 10 6 12 57
4.Beşiktaş 32 15 7 10 17 55
5.İstanbul Başakşehir 32 15 11 6 9 51
6.Eyüpspor 33 14 11 8 8 50
7.Göztepe 32 12 10 10 13 46
8.Trabzonspor 32 12 10 10 13 46
9.Kasımpaşa 32 10 9 13 -2 43
10.Konyaspor 33 12 14 7 -4 43
11.Antalyaspor 32 12 13 7 -20 43
12.Gazişehir Gaziantep 32 12 14 6 -4 42
13.Kayserispor 32 10 11 11 -10 41
14.Rizespor 32 12 16 4 -12 40
15.Alanyaspor 32 9 15 8 -11 35
16.Sivasspor 33 9 17 7 -13 34
17.Bodrum FK 32 9 16 7 -13 34
18.Hatayspor 32 4 21 7 -31 19
19.Adana Demirspor 32 2 26 4 -51