Baran Gündüzalp’in İlk Uzun Metrajlı Filmi Rosinante 22.Ischıa Film Festivalinde En İyi Film Ödülüne
Değer Görüldü.
Bir yanda 6 yaşında olmasına rağmen hiç konuşmayan çocuklarının yarattığı gerginlik, diğer yanda ise barınma krizini daha da derinleştiren kentsel dönüşümün yarattığı umutsuz ortamda yeni ev arayışında olan beyaz yakalı bir çift… Filmde, kendi kişisel hayatlarının içindeki sıkışmışlıklarına, metropol yaşamının da sıkışmışlığı eklenen Salih ve Ayşe ile çocukları Emre merkeze alınıyor. Rosinante adını verdikleri motosikletleri hem Emre’nin tek arkadaşı hem de ailenin geçim sorununa kısa süreli bir çözüm olarak hikâyede yerini alıyor ve ana karakterlerden birine dönüşüyor.
Rosinante, dünya prömiyerini 36. Tokyo Uluslararası Film Festivali; Türkiye prömiyerini ise İstanbul Film Festivali’nde gerçekleştirmesinin ardından dünyanın dört bir yanındaki festivallerde sinema seyircisiyle buluşmaya devam ediyor. Cezayir’de en iyi senaryo ödülü almasının ardından bir büyük ödül de İtalya’da düzenlenen 22.Ischia Film Festivali’nden geldi. Festivalde büyük ilgi gören Rosinante EN İYİ FİLM ve Treccani Esperienze Özel Ödülüne değer görüldü.
Yönetmen koltuğunda Baran Gündüzalp’in oturduğu bir ilk film olan ve senaryosunu Deniz Yeşilgün’le birlikte yazdığı ‘Rosinante’, Tokyo Uluslararası Film Festivali’nde dünya prömiyerini yaptıktan sonra Avrupa prömiyerini İtalya’nın önemli festivallerinden 22. Ischia Film Festivali’nde gerçekleştirdi. Tarihi mekanlarıyla ve kendine özgü mimarisiyle ünlü Ischia adasında düzenlenen festivalde, Rosinante’nin gösterimi 3 Temmuz’da Cattedrale dell’Assunta’da yapıldı. Festivalin onur konukları arasında Susanna Bier, Charlotte Rampling ve Stellan Skarsgard gibi önemli isimler yer aldı.
Daha önce jüri başkanlığını Nuri Bilge Ceylan’ın yaptığı Annaba Film Festivali’nden ‘En İyi Senaryo’ ödülüyle ayrılan Rosinante, Cezayirli seyircilerin büyük beğenisini toplamıştı. Filmin başrollerini ise Nilay Erdönmez, Fatih Sönmez ve Can Demir paylaşıyor.
Rosinante filminin bu yılın sonunda Türkiye’de vizyona girmesi planlanıyor.
SİNOPSİS:
Salih ve Ayşe, altı yaşındaki hiç konuşmayan oğulları Emre ile İstanbul’un kentsel dönüşüme girmek üzere olan bir semtinde yaşamaktadır. Salih’in beyaz yakalı hayatı, işten çıkarılması ile sekteye uğramıştır. Ayşe ise telefonla sigorta satışı işinde evden çalışma sistemine geçirilmiştir. Bir yandan da oturdukları evin kirasını karşılayamadıkları için bütçelerine uygun ev aramaktadırlar. Motosikletleriyle yolcu taşıyabilecekleri yeni bir iş modeli olduğunu öğrenince sisteme Salih’in adına kayıt olurlar. Biraz daha ek gelir elde edebilmek için Ayşe de kapalı bir kaskın altına gizlenerek ve hiç konuşmayarak kimliğini saklayıp eşiyle dönüşümlü çalışmaya başlar. "Rosinante" adını verdikleri motosikletleriyle yolcu taşırken bilmedikleri bambaşka bir İstanbul’la karşılaşırlar. Ta ki Rosinante çalınana dek.